Blog

  •     Jeg har været i Tyrkiet og spille med duduk-spilleren Canberk Ulas. Det er fantastisk at mærke hvordan musik kan være den bedste kommunikation. Vi har en umiddelbar forståelse og indlevelse i hinandens musikalske univers. Det griber mig virkelig om hjertet at høre Canberk spille, og det er ikke uden grund. Instrumentet er blevet kaldt for “Guds Stemme”!. Vi har fundet hinanden på Instagram(!) og indleder nu et samarbejde, hvor vi vil spille koncerter
  • Kære allesammen, Rigtig godt nytår!  2018 bliver umiddelbart et begivenhedsrigt år med mange nye tiltag. Men som det altid er med mig og mit virke, kan de såmænd alle nå at falde til jorden igen, før jeg har set mig om. I skal dog ikke snydes for nogle af planerne og intentionerne. De er mange! EneRum -Koncerterne fortsætter, og jeg glæder mig til at besøge bl.a. Buddinge, Jyderup og Bellahøj kirker i foråret. Til april arrangerer
  • Se denne skønne hjemmevideo fra før det blev fuldstændig almindeligt at lave videoer derhjemme… Min kære eks-mand svinger bassen og alvorsmunden 🙂 Jeg svinger casio-keyboard og kinderødt! Sammen spiller vi den evigt-aktuelle 80’ernes Boheme af min far: Engang troede du, du kunne blive fri for andres virkelighed Og køre karrieren uden at fejle Angsten æder sjælene og du får ingen ro og fred Du er så fuld af splinter fra de knuste spejle Nu går
  •  
  • Sharon fra den amerikanske blog The Nightfly har lavet et interview med mig på engelsk. Hun insisterer på at musikkens budskab trænger igennem, selvom man ikke forstår dansk -megafedt! Læs interviewet her: The Nightfly music blog: http://latenightdj.blogspot.dk/2017/09/interview-with-sara-grabow.html
  • Jeg skal konkurrere med min far, som udgiver “Sange til Drømmescenariet” i dag. Jeg medvirker på et par sange: Ih du milde Maja og Sangen om Barmhjertighed -og det er jo dejligt!!:) Men vigtigere for mig er The Haiku Projects “Nebula”, som også udkommer i dag! “Nebula” er musiker Henrik Hytteballes og mit forsøg på at lave musik til menneskesjælen med udgangspunkt i de grundelementer vores verden er skabt af. Vi ønsker at vække sanserne
  • EneRum blev for mig ikke blot en udgivelse med nogle sange, men en helt ny måde at tænke og virke på. Det er helt tydeligt for mig, at jeg kan klare mig uden en kommerciel og pengefokuseret branche, og jeg kan dermed fastholde at spille præcis de koncerter jeg vil, og på den måde jeg ønsker det. Det er den fedeste fornemmelse, og jeg er så glad for, at der er folk derude, der ønsker
  • Det er som om 70’ernes musik er blevet populær i reklamebranchen. Jeg er i hvert fald blevet spurgt om at indspille min fars gamle sang “Her er en sang” fra Ulvehøjen, til en reklame om fælleskabsfølelse og omsorg i det offentlige. Den skulle gerne ha et lidt moderniseret udtryk, og jeg ser det som en mulighed til at lege lidt med elektronika-musiker Weronika Andersen… Vi har indspillet grundspor i Weronikas mors sommerhus. Vi er stadig
  • Da jeg forleden besøgte Bjarke Falgren i hans skønne hjem lidt uden for næstved, blev jeg beriget med denne video. Det var egentlig kun meningen vi skulle sludre lidt om musik og det ærlige udtryk, men pludselig siger Bjarke. “lad os gå ind og spille fra hoften og se hvad der kommer ud”. Det gjorde vi. Vi indspillede “En Bekendt” -en sang jeg har lavet til en tekst fra Ruth Østergaard Poulsens bønnebog. Ruth er
  • (Herover en version af den ene af de to sange jeg skrev ud fra Sannes tekster. “Ind og ud af verdener” var den første og den passede ikke helt i stilen til EneRums projektet. Den findes altså kun her)   “Jeg havde aldrig følt det mere meningsfyldt at stå med den guitar” Kære Sanne, du er her ikke længere, men jeg tænker tit på dig, og det jeg lærte af dig. Jeg tænker på det